Ez a honlap cookie-kat használ, melyek segítenek a minőségi szolgáltatásban. A honlap használatával elfogadod, a cookie-k használatát.

Nordic walking és a zsírégetés ABC-je

Ahhoz, hogy a szervezet a felhalmozott zsírréteget kezdje felhasználni, rendszeres és hosszabb ideig tartó mozgás szükséges. Ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban tudjuk felvenni a harcot a zsírpárnák ellen, ismernünk kell saját zsírégető célzónánkat, amit a percenkénti pulzusszámunk ad meg.

Ezt az alábbi egyszerű számítással tudhatjuk meg:
Férfiaknál: 220, Nőknél 226 – életkor x 0,60 és 0,75.

A kapott két érték között van a zsírégető zónánk. Fontos, hogy annak, aki valóban fogyni szeretne, minimum 60 perc, de inkább ennél több időt kell edzenie és edzésének nagy részét ebben a pulzuszónában kell eltöltenie.

Például egy 45 éves hölgy esetében: 226-45=181. 181x0,60=109 és 181x0,75=136. Tehát az ideális pulzusszám ebben az esetben 109 és 136 között van. Törekednie kell arra, hogy pulzusát minél több ideig ezek között az értékek között tartsa.

Miért fontos 60 percnél többet mozogni?

A mozgás során az első 40-50 perc alatt zsírfelhasználás nem történik, csak a cukor és szénhidrát raktárakat alakítja át a szervezet energiává. Így csak az ezután következő időről beszélhetünk zsírégetésről – miután kiürültek a cukorraktárak, ezután nyúl a szervezet a zsírraktárakhoz (a zsír lebontása 2,5x több energiát igényel a szervezettől, mint a szénhidrát és a cukor lebontása). Így érthető, hogy csak a teljes cukor és szénhidrát raktárak kiürítése után kezdődik meg a zsírlebontás. A zsírból lassabban tud energiát nyerni szervezetünk és jóval fárasztóbb is számára, viszont a készletek szinte kimeríthetetlenek. Egy átlagember testének zsírtartalma elméletileg 20 maraton lefutására elegendő energiát biztosít. A tökéletes anyagcsere folyamatokhoz elengedhetetlen az oxigén jelenléte, amit megfelelő mennyiségben csak a zsírégető célzónánkban képes felvenni a szervezetünk.

Vedd fel a naptáram eseményeit a te naptáradba!

Hogyan? Jelentkezz be a Google fiókodba, utána kattints/koppints itt ezen a naptáron a jobb alsó sarokban lévő "+ Google naptár" gombra!

Minden hónapban több alapfokú nordic walking tanfolyam időpont közül választhatsz, szeretettel várlak! A nordic walking tanfolyam helyszíne Buda, a Rózsadomb teteje illetve a Hárs-hegy. Bővebb információért, részletekért kattints a Tanfolyamok menüpontra.

Hetente 5 alkalommal tartunk two in one nordic walking edzéseket Budapesten, azaz két intenzitású edzés egy időben egy helyen, két edző vezetésével: egy lassabb tempójú zsírégető edzést és egy gyorsabb intenzitású kondinövelő edzést. A nordic walking edzések részletes leírásáért kattints az Edzések menüpontra.

A heti nordic walking edzések időpontjaiért és részleteiért kattints az Edzésekmenüpontra.

Minden hónapban egyszer egész napos nordic walking kirándulást vezetek Magyarország csodálatos és kevésbé ismert helyeire: Bakony, Pilis, Börzsöny, Budai-hegyek, Bükk, Mátra, Mecsek, stb. Az aktuális kirándulás részleteit a Kirándulások menüpont alatt találod.

Remélem a felkínált nordic walking programok valamelyike elnyeri tetszésed és minél előbb csatlakozol kis csapatunkhoz!

Találkozzunk a Budai-hegyekben immár nordic walking bottal a kezünkben!