Mi az a nordic walking és miért szeretik ilyen sokan?

A XXI. századi ember két legfőbb problémája a nagy mennyiségű stressz illetve az időhiány. E két mumus igen komoly súlyként nehezedik mindannyiunk vállára és arra kényszerít minket, hogy áldozzuk fel az általános jóllétünket és az egészségünket a kötelességeink oltárán. Ismerős ez a jelenség? Ha igennel válaszoltál magadban, akkor a nordic walking számodra is megoldást jelenthet.

Na de mi is az a nordic walking?

A nordic walking – fordításban északi gyaloglás -, ahogy a nevéből is következtetni lehet egy lendületes, tempós gyaloglási forma, amelyet speciális nardic walking bot segítségével végzünk. Ez egy viszonylag fiatal sportág, amit eredetileg a sífutás száraz edzésének szántak, de az évek alatt szépen kiforrta magát, és akkora sikert aratott, hogy már önálló sportágként is megállja a helyét. Egyik legnagyobb előnye, hogy a test 90%-át átmozgatja, hiszen nyaktól lefelé minden izmot harcba hív annak érdekében, hogy testileg és szellemileg is felfrissülve térjünk haza egy-egy edzés után.

Bárhol, bármikor, csapatban vagy önállóan

Visszakanyarodva az időhiányhoz: sokan panaszkodnak arra, hogy a hétköznapi hajtás mellett nehezen tudnak időt szakítani a sportra, a természetjárásra és a társasági életre. A nordic walking ilyen szempontból is igen nyerő mozgásforma, ugyanis ezt a sportot a szabadban végezzük, tehát miközben edzel, végig friss levegőn vagy, hallgathatod a madárcsicsergést, az erdők, mezők neszeit, és élvezheted a természet szépségét.

Ráadásul lehetőséged van társaságban vagy egyénileg is gyakorolni, így pedig a szociális életed sem kerül hátrányba. Ha mindezt edzővel teszed, biztos lehetsz benne, hogy nem csak nordic talking lesz, hanem nordic walking is!

Csoportkép egy nordic walking túráról
Csoportkép egy nordic walking túráról.

Persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy fogod a családot, keresel az erdőben két szimpatikusnak tűnő botot, aztán elindulsz az erdőbe. Először el kell sajátítani a nordic walking technika minden fortélyát, meg kell tanulnod a helyes mozgást, ki kell fejleszteni a sportos gyaloglással kapcsolatos rutinod, hiszen mint minden sportnál, itt is fontos az alapok lefektetése.

De ne aggódj, a nordic walking oktatás több helyszínen zajlik, mert több helyszínen is tartok alaptanfolyamokat, ahol lehetőséged van elsajátítani a nordicozáshoz szükséges tudást. Ha pedig úgy érzed, rákaptál a dolog ízére, akkor csoportos vagy egyéni edzések keretein belül is tovább fejlődhetsz. Az alaptanfolyamot mindig állapotfelméréssel kezdjük, hogy a személyes fejlődésed a lehető legbiztonságosabb és leghatékonyabb ütemben történjen. Figyelembe vesszük az edzettségi szinted is, hogy csak annyi terhet kapj, amennyivel egészségesen meg tudsz birkózni.

A nordic walking technikája

A szimpla gyalogláshoz képest a nordic walking során hosszabbakat lépünk, a botokkal végzett mozgás pedig intenzív ritmust kölcsönöz a kezek és a lábak ellentétes mozgásának. Ha gyorsabb tempóban haladunk, akkor intenzív kardió, ha lassabban, akkor inkább zsírégető eredményt érhetünk el. A nordic walking-nak 24 féle technikája létezik. Hazánkban a legismertebb és leggyakrabban oktatott a diagonál és a páros technika (two in one technika) – előbbi esetében a vállöv és a medenceöv mozgás iránya ellentétes, míg az utóbbinál megegyező. 

Sok más sportággal ellentétben a nordic walking nem okoz mellékhatásokat, nem terheli az izületeket, kíméletesen mozgatja át a testet, beleértve a törzs mély izmait is, nem mellesleg rendkívül jó hatással van a szív- és keringési rendszer működésére, valamint javítja a tüdőkapacitást.

A nordic walking a fogyásban is jó barátod lesz!

Ha plusz kilókkal küzdesz, akkor bizonyára te is tudod, hogy a diétázás önmagában nem elég a sikerhez, mozogni is kell hozzá. Ám az is igaz, hogy az edzőterem nem mindenki számára jó választás, hiszen a súlyok emelgetése és a kardió gépek hajtása kifejezetten monoton és unalmas. Az érdeklődők egy nagy százaléka azért engedi el az életmódváltás gondolatát, mert nem vágyik edzőterembe, és az otthoni edzésre sem bírja rászánni magát.

Ha ez mind rád is igaz, akkor van egy jó hírem: a nordic walking sosem lesz unalmas, hiszen annyi felfedeznivaló táj van hazánkban, hogy ha szeretnéd, sosem kell kétszer ugyanazon az útvonalon haladnod, ezáltal változatos és színes élményben lehet részed sportolás közben. És mivel a nordic walking nagyjából 30%-kal hatékonyabb zsírégető, mint a kocogás, így rendszeres gyaloglás mellett a mérleg is egyre szebb számokat fog mutatni. Nem dicsekvésből mondom, de lásd az én történetem..(-28 kg)

Egy közösség, ahol nem muszájból edzünk! Minden egyes edzés más és más.

Rendszeresen szervezünk túrákat és kirándulásokat, amelyek során nemcsak a kilométerek szaporítására fektetünk hangsúlyt, hanem az élmények gyűjtésére is. Ezeken az alkalmakon megcsodáljuk az aktuális helyiség szépségeit, esetleg néhány finom falattal is megjutalmazzuk magunkat, közben pedig jó hangulatban gyaloglunk, és szinte észrevétlenül teszünk magunkért lépésről-lépésre. 

Ha úgy érzed, eljött az ideje, hogy válassz magadnak egy vidám hangulatú, természetközeli, egészséges és hatékony edzésformát, akkor keress bizalommal. Minden nap azért tevékenykedem, hogy minél több embernek megmutassam: jó kedvvel de keményen edzeni igenis lehetséges. 

Maradtak még kérdéseid?

Olvasd el ezt a cikket, mert itt találod a 10 leggyakoribb kérdést és választ. Ha pedig ezt követően is maradtak megválaszolatlan kérdéseid, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot.

Ez is érdekes lehet: Minden, amit a nordic walking bot vásárlásról tudni érdemes.

Megosztás:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Sajnálom de a mai 2021.12.12-i edzés sajnos elmarad!
A többi időpontban várlak szeretettel!